PUSSELBITAR

I söndags byggde jag lite pusselbitar som ska användas som grytunderlägg så kan man själv pussla ihop så stort underlägg man behöver. De kom till då jag behövde en 50-årspresent till mamma (som aldrig önskar sig nånting speciellt). Det var Micke som kom på grundidèn att göra pusselbitar i trä men det blev jag som ritade och byggde dem. Sen dess har jag gjort dem i några omgångar. När jag gör dem så kan det bli olika antal eller träslag beroende på vad jag hittar i skräplådan, de är gjorda i ändträ både för att det är så himla snyggt att limma trä så och för att det är mycket starkare och jag kan använda spill eller remsa upp gamla limfogar som annars är för små att göra nått vettigt av. De på bilden är gjorda av Ask och Ek och kommer alldeles nybakta rakt ur maskinen så de ska oljas sen och då blir färgen på träet djupare och mörkare.
Grytunderlägg i form av pusselbitar i Ek och Ask

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0